-->

Terkini : Tengku Abdullah Tiada Komen! Tunku Azizah Menangis


Sebelum kita melihat mengapa Tunku Azizah menangis, mari kita lihat dahulu biodata Tengku Abdullah.

Tengku Abdullah ibni Sultan Ahmad Shah (lahir pada 30 Julai 1959 di Pekan, Pahang) ialah Tengku Mahkota (Putera Mahkota) dan Pemangku Raja (Pati) di Pahang, Malaysia. Beliau adalah ahli Majlis FIFA.

Beliau adalah anak sulung Sultan Mahmud Sultan Ahmad Shah dari Pahang dan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tengku Ampuan Afzan. Beliau adalah anak keempat di kalangan lapan beradik. Kakak sulungnya ialah Tengku Meriam. Tengku Abdullah memulakan pendidikannya di St. Thomas School, Kuantan dan terus ke Aldenham School dan Davis College, London.

Pertama berkahwin di Istana Bukit Serene, Johor Bahru, 6 Mac 1986 kepada anak perempuan ketiga Sultan Iskandar Johor dengan isteri pertamanya, Enche 'Besar Kalsom Binti Abdullah (née Josephine Treverrow) K.D.Y.T.M. Tunku Hajjah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah binti Sultan Iskandar Al-Haj, (lahir di Istana Bukit Stulang, Johor Bahru, 5 Ogos 1960). Dia telah mencipta Tengku Puan sebagai tambahan kepada gelaran Johor Paduka Putri Tunku pada tahun 1986. Beliau adalah salah seorang saudara perempuan Sultan Ibrahim Ismail dari Johor. Mereka mempunyai empat anak lelaki dan dua anak perempuan bersama.

Beliau berkahwin, kedua, pada tahun 1991 dengan Cik Puan Julia Rais (lahir pada Kota Bharu, Kelantan, 19 Februari 1971), seorang bekas pelakon, anak perempuan Abdul Rais. Mereka mempunyai tiga anak perempuan bersama.

Sekarang mari kita tonton video di bawah untuk mengetahui mengapa Tunku Azizah menangis.
Sila tonton video:

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel