-->

Tiba-tiba Kaya, Rumah Bagi Keluarga Miskin Dibeli untuk 1.5 Trilion. Ternyata itu kerana ini


Walaupun zaman moden, tidak semua sendi kehidupan telah berubah. Jadi walaupun dengan kehidupan luar bandar pastinya tidak sama. 

Kadang-kadang masih terdapat banyak bentuk bangunan yang sederhana dan sangat tua. Tetapi yang fikir, kadang-kadang rumah-rumah lama di kawasan pedesaan ternyata mempunyai harga jualan yang sangat tinggi untuk mengalahkan rumah bandar.

Inilah yang berlaku apabila seorang kaya membeli rumah lama seperti dalam kisah berikut. Dikemukakan. Rumah lama yang kelihatan ketinggalan zaman didiami oleh pemilik rumah yang tinggal dalam ekonomi yang sukar. Mereka mempunyai hampir apa-apa tetapi rumah ini. 

Pemilik rumah lama ini mempunyai Yang, yang sangat miskin. Anak lelaki berumur 28 tahun itu tidak mempunyai isteri kerana dia sangat miskin. Yang melepasi zaman dahulu di rumah lama ini, sehingga akhirnya kampung itu akan dibongkar dan dipindahkan.

Apa yang pada awalnya tidak memberi perhatian kepada keadaan rumahnya, sehingga akhirnya ahli kebudayaan datang dan melihat rumah itu. Dia baru mengetahui bahawa rumahnya mempunyai sejarah 400 tahun yang lalu dan bahkan rumah itu dibina menggunakan kayu emas. Bangunan ini dengan kayu emas adalah satu-satunya yang tinggal di China.

Pakar-pakar kebudayaan terkejut tidak bermain. Bangunan yang dibina dengan kayu emas tulen tidak lagi dijumpai. Kerana rumah itu satu-satunya, harganya sangat mahal. Pakar menganggarkan harga rumah ini sekitar 1,564,640,000,000 (satu setengah triliun lebih).

0 Response to "Tiba-tiba Kaya, Rumah Bagi Keluarga Miskin Dibeli untuk 1.5 Trilion. Ternyata itu kerana ini"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel