-->

ASTAGHFIRULLAH!!! Lelaki Kemboja 'kantoi' curi duit tabung masjid



IPOH: Seperti pintar melompat tupai, ia akhirnya jatuh ke tanah.

Seorang lelaki asing berpura-pura mempelajari Al-Quran dan menyedari dasar itu selepas 'memancing' tiub wang di Masjid Al Ansar di Bandar Meru Raya, di sini, hari ini.

Bagaimanapun, percubaan lelaki berusia 31 tahun itu gagal mencuri parti pemerintah selepas mencuri kemenangan masjid di kamera CCTV yang dikelilingi oleh nyamuk di sekitar tempat sekitar pukul 4 pagi.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Penolong Pesuruhjaya Mohd Ali Tamby berkata ia menerima pemberitahuan melalui panggilan telefon dan bukannya pengurusan masjid yang mengumumkan kejadian pada 4.05 pagi.

"Masjid yang dinyatakan melalui penyeliaan CCTV ada seorang lelaki yang memasuki kawasan masjid dan mencuri balang wang.

Berdasarkan maklumat itu, tentera anggota Balai Polis Jelapang dihantar ke masjid nyamuk kira-kira 10 minit kemudian dan lebih baik mencari seorang lelaki berpakaian Melayu dan pemain tato duduk di kaki masjid seterusnya ke tiub.

"Orang yang dipersoalkan itu berpura-pura mempelajari Al-Quran dan keputusan peperiksaan itu dilakukan, dasarnya adalah untuk memenuhi wang tunai itu dalam poket RM160," katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohd Ali berkata, pemeriksaan lanjut mendapati, terdapat beberapa peralatan mencuri yang tersembunyi di lipatan kain suspender.

"Kabel itu dipercayai digunakan untuk mengumpul wang untuk masjid dan suspek kemudian dibawa ke bilik polis untuk tindakan selanjutnya.

"Idaman ini terikat dengan Seksyen 380 Kanun Keseksaan," katanya.

-----------------------------------
Saksikan Vidio Menarik Berikut :


0 Response to "ASTAGHFIRULLAH!!! Lelaki Kemboja 'kantoi' curi duit tabung masjid"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel