-->

SUBHANALLAH!!! 'Kesakitan lebih sengit daripada siksaan yang melahirkan' - Sebagai akibat dari pantang membiak, wanita ini menyakiti mati


Setelah bersalin tidak hanya sinonim dengan masyarakat Melayu, tetapi juga amalan toleran juga dipercayai oleh masyarakat luar yang lain. Praktik ramalan dipercayai dapat memulihkan buruh ibu. Walaupun ubat-ubatan moden menafikan kebaikan amalan toleran yang nenek moyang kita telah salah faham, masih ada seorang ibu baru yang mengamalkan pantang ini.

Ramai yang mengatakan bahawa pesanan orang-orang lama dipertikaikan lebih-lebih lagi ketika datang ke pantang. Zeeda Aziz di kalangan individu yang mengalami pengguguran selepas melanggar tabu semasa penghantaran kedua dan ketiga. Selepas kejadian, dia mula merasakan kesedihan. Baginya, terserah kepada individu sama ada dia mahu mempercayai atau tidak mengamalkan pantang ini.
MENGGUNAKAN PERHATIAN KETERANGAN, ramai doktor pakar mengkritik tradisi pantang dan mengelakkan makan makanan tertentu. Saya pernah berfikir seperti itu. Berada di bidang sains, kepala automatik dikaitkan dengan perubatan moden dan kajian saintifik dikatakan.



Sekiranya kajian itu mengatakan tidak mahu memakannya, saya terus berpegang kepadanya. Pesanan lelaki tua itu 'bukan sekolah menengah', saya berada di bahu. Pengetahuan mereka tidak berasas. Saya terlupa, ilmu itu begitu luas seperti lautan. Setiap manusia hanya boleh jatuh.

Sekiranya Tuhan mahu kita mempercayai sesuatu (terutama mereka yang skeptik seperti saya), berikan kita rasa diri. Rasa ubat anda sendiri.

Cerita seperti ini. Dalam anak kedua saya, saya telah haus air ais. Apa pendapat anda mengenai lagu yang paling panas di Kedah? Sangat menyala! Bangun pagi sebelum bidan datang untuk mengurut, saya secara senyap membuka peti sejuk, ambil minuman yang sejuk. SETEGUK JE BHAI! Buat tekak yang mendalam.

Kurang daripada setengah jam, tubuh mula berasa seperti racun boleh merayap di dalam badan. Saya takut untuk bercakap dengan sesiapa terutama kepada saya. Harus bertambah buruk.

Kemudian bidan datang. Selepas urut, dia menyiapkan air mandi herba (pandanus + halia + galangal + serai). Sesiapa yang tidak tahu bahawa saya telah menahan diri. Zip mulut anda! Di bilik mandi, air panas merasakan air ais sejuk. Gigi mula menetap. Ketuk bunyi seperti paip di pintu. Ketik kelajuan ketuk ketuk. Oh, bagaimana hendak keluar bilik mandi? Kemudian marah, tentu saja.

Hanya saja saya memegang mulut saya keluar dari cincin, dari bilik mandi JE, bidan.

"Apa yang awak makan?"

"Err..r .."

"Minum ais ... kkkkk ... .sikit je..kkkk..seteguk je ... kkkk" (kkk tu bunyi gigi bertarung kerana sejuk).

Seperti yang dijangkakan, telinga adalah cacat. Bolehkah bahawa ais merayap ke dalam satu badan, kesakitan lebih perit daripada azab kepada tenaga kerja. Bahagian belakang badan terasa seperti pukulan. Saya masih dalam mood seorang lelaki muda yang tidak mahu mendengar nasihat ibu bapa. Ia dikatakan moden, kononnya pandai, berpendidikan tinggi. Ibu bapa tidak faham sains. Buat apa yang anda dengar.

Jadi saya ulangi ketegangan yang sama ketika dihadapkan oleh anak ketiga. Walaupun saya dicuri untuk minum ais, tetapi saya cuba makan tempe ikan patin yang dimasak. Wohaii merasai baik. Lele Sungai Pahang, yang boleh menolak? Makan dengan baik untuk menjilat jari.

Tetapi beberapa jam selepas makan, ia boleh mula merayap satu badan. Kesakitan ini lebih menyakitkan daripada air minuman ais. Tiga hari badan saya berjalan seperti kadal. Penyusuan susu ibu adalah penyeksaan.

Urut tidak hilang, mandian halia tidak hilang. Kesakitan akan mati. Hari keempat menderita, terasa seperti tidak lagi. Dengan kaus kaki (saya hanya mahu mendengar lelaki tua itu), saya memulakan kereta mencari kedai yang sempurna.

"Tauke, saya sedang penggusuran, badan boleh menjadi sangat sakit, adakah ada herba, anda tidak boleh tahan."

Saya memberinya kotak jenama herba HEY untuk mencuba. Kotak warna hijau, harga tidak ingat berapa banyak.

Setelah pulang dari kedai, saya minum pek herba dan berdoa agar kesakitan saya akan dihapuskan dengan ketegangan yang melampau. Alhamdulillah, maka bilik mandi sudah tiada.

Ha ... baik betul kan? Padankan dengan muka. Hanya mengetahui penyesalan. Sangat baik bahawa anda tidak boleh mengalahkan, tetapi Tuhan masih boleh mengajar anda bagaimana untuk bertemu dengan pengetahuan yang tidak sama.

Ya, orang lain adalah pantang. Tetapi adalah baik untuk menghormati pengetahuan orang tua. Cara mereka mencari ilmu bukan konvensional seperti kita. Pergi ke sekolah, pergi ke universiti. Cara mereka adalah belajar dari pemantauan, pengalaman, nasihat daripada orang tua.

Kami juga mahu memasak tukang masak yang baik daripada masuk ke universiti. Kita belajar dari ibu-ibu, ibu kita biasa belajar dari dia. Itu sahaja.

--------------------------------------
Saksikan Vidio Menarik Berikut :


0 Response to "SUBHANALLAH!!! 'Kesakitan lebih sengit daripada siksaan yang melahirkan' - Sebagai akibat dari pantang membiak, wanita ini menyakiti mati"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel